Головна | Реєстрація | Вхід | RSSЧетвер, 28.03.2024, 17:13

Сайт СЗШ № 14 м.Сєвєродонецька

Меню сайту
Наше опитування
Що змушує вас вчитися?
Всього відповідей: 262
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Поради психолога

Традиції сім'ї та ігри з дітьми під час карантину

Пропонуємо декілька варіантів розваг, якими можна зацікавити дітей, сидячи в приміщенні:

Ранкова зарядка
Для того, щоб ранок розпочинався з користю, рекомендуємо зайнятись разом зарядкою. І корисно і приємно.

Традиційний cімейний сніданок
Спільний прийом їжі зранку є чудовою нагодою спланувати свій день. Саме ранком ви можете обрати чим би хотіли розважитись в цей день.

Прибирання може бути цікавим

Долучайте дітей до домашньої роботи – їм цікаво, а для вас неабияка допомога. 
Щоб прибирання було цікавішим та не набридало, проведіть турнір з чистоти. Кожного дня можна придумувати нові змагання. Наприклад: розділити квартиру на зони, хто чистіше прибере свою ділянку отримає право вибору фільму для перегляду. Чи можна зробити прибирання у вигляді квесту, де першим етапом буде прибирання підлоги, другим поверхонь, третім миття посуду, за кожен етап нагорода - хто переможе той отримає десерт.

Читання книг. Домовтеся з дитиною, що за час карантину вона прочитає книгу, яку сама вибере.

Приготування їжі:
Разом готувати завжди веселіше, для того, щоб заохотити ваших дітей допомагати вам на кухні, назначте їх старшими з приготування їжі. Хай саме вони оберають страви для обіду чи вечері. Відчути себе на кухні майстер-шефом дуже приємно.

Незвичайні способи малювання: 

Малювання по сирій поверхні


Техніка дуже проста: змочіть аркуш паперу водою, дайте підсохнути 30 секунд і починайте малювати акварельними фарбами. Фарби розтікаються в різних напрямках і виходять дуже цікаві розводи (квіти, дерева).

Дмухавки.

Зробити ляпку. Дмухати на ляпку фарби через соломинку в різних напрямках в залежності від задуму. Домалювати необхідне пальчиком, пензлем, жмаканим папером.

Малювання бризками

Найголовніше тут – опанувати техніку «набризку». На суху зубну щітку з досить жорсткою щетиною нанесіть гуаш, трохи менше, ніж ви зазвичай кладете зубної пасти. Консистенція фарби – трохи густіша, ніж паста, тому вода тут зазвичай не потрібна. Тримайте щітку в лівій руці щетиною вниз на відстані 3-4 см від паперу і паличкою скребіть щетину у напрямку до себе. Дуже красивий різнобарвний «набризк» (салют) і жовто-червоний (золота осінь) на білому аркуші; білий «набризк» на темно-синьому тлі (зимовий пейзаж).

Ігри з книгами:

Фантазер

Правила. Візьміть якусь дитячу книжку з картинками. Уважно розгляньте картинки разом із малюком і придумайте історію, не пов’язану з тією, про яку написана книга. Кілька разів виконайте це разом, а потім дитина і сама долучиться до вигадування.

Придумайте кінець історії

Когнітивні здібності можна розвивати за допомогою звичайних оповідань або казок. Прочитайте частину історії та попросіть дитину подумати, що могло статися далі. Обговоріть варіанти, а потім дочитайте розповідь до кінця.

Детектив

Інший варіант цієї гри, коли мама чи тато, не показуючи дитині картинку, розповідає, що на ній зображено і закриває книгу. А дитина повинна знайти цей малюнок, орієнтуючись за маминим описом. Потім помінятися ролями: описує дитина, шукає дорослий.

Створи свою історію

Грати треба вдвох. Потрібен великий аркуш паперу чи блокнот, в якому буде записуватись ваша історія та різнокольорові фломастери. Один гравець загадує сторінку та номер рядка, другий в книзі знаходить за координатами сторінку та виписує її на папір. Коли з різних речень буде сформовано текст, можна разом придумати головних героїв визначитись з жанром вашої історії та зробити малюнки до казки. 

Розвиваючі ігри:

Заняття для розвитку теж будуть доречні. До цієї категорії можна віднести розмальовки, ліплення з пластиліну. Звичайно ж, такий вид діяльності сприяє розвитку творчих здібностей. А ще можна запропонувати дитині виготовити фотоколаж сім’ї. На великому аркуші паперу можна намалювати велике дерево, на гілках якого приклеїти фотографії членів сім’ї. Таке заняття неодмінно сподобається вашій дитині.

Звичайне читання перетворіть у гру.

Після прочитання казки або оповідання спробуйте разом з дитиною влаштувати за її мотивами домашній театр. Цікавим для дітей буде також театр тіней. Для цього необхідно встановити настільну лампу біля стіни і руками показувати фігури тварин.

Ведення щоденника.

Купіть для дитини гарний блокнот, який застібається на замочок чи закривається на ключик. Запропонуйте своєму чаду щоденно вести блокнот, записувати туди свої думки та описувати, як минув день. Доведено, що ведення щоденника з раннього шкільного віку розвиває пам'ять, та здатність чітко висловлюватися. 

Будуємо шалаш
Коли почнете споруджувати з дитиною будинок із табуреток, ковдр, подушок і коробок, самі того не помічаючи, повернетеся у дитинство! І обов’язково захочете спорудити свій особистий шалаш.

Озвучка
Коли в телевізорі відключається звук, а на мультики, кіно або новини придумується власна озвучка. Дитина услід за дорослими перевтілюється на справжнього артиста!

Посадити і виростити рослину
Привчити дитину нести відповідальність і не забувати про догляд. Квітка – не пес чи кіт, тож сильно не заважатиме.

Для підлітків:
Настільні ігри. Прекрасно розвивають логічне мислення: Мафія, монополія, доміно, шахи, нарди, UNO.

Гра «Так, звичайно, якщо…»

Кожен учасник подумки вигадує запитання, на яке найбільш очевидною відповіддю буде «Ні». Наприклад: чи може бути гаряче взимку? Чи можна з’їсти будинок? Перебратися через океан?

Розпочинає гру перший гравець, називаючи ім’я когось з учасників, кому призначається запитання. Завдання другої особи – дати позитивну відповідь та пояснити, чому це реально. Варіанти: «Чи можна власноруч перенести будинок?» — «Так, звичайно, якщо він невеликий і зроблений із шоколаду!», «Чи можна стати відомою людиною у 17?» — «Так, якщо розуміти свої сильні сторони та наполегливо і щоденно розвивати навички та здібності».

Не обмежуйте відповіді підлітка. Це дозволить йому підійти до завдання креативно та без страху відповісти неправильно. Наголосіть, що правильних відповідей у цій грі немає.

Гра розвиває вміння швидко та креативно вигадувати нестандартні відповіді замість тих, які здаються очевидними. Це дає підлітку можливість та простір, щоб поглянути на речі під дещо іншим, ширшим кутом.

"Я беру з собою в дорогу…"

Ведучий замислює правило-критерій, за яким він "візьме в дорогу" ті або інші предмети. Наприклад, це можуть бути всі круглі предмети або, складніше, їстівні, що починаються з голосної.

Він починає гру, даючи одну правильну відповідь: "Я беру з собою кавун". Інші учасники ставлять ведучому питання, чи бере він із собою банан, апельсин, огірок тощо, і з відповідей "так" або "ні" намагаються відгадати правило.

Вироби своїми руками
 Саморобний блокнот

Створіть яскравий особистий блокнот для дитини, де можна записувати її графік на день або на тиждень. Оформіть і прикрасьте разом новий блокнот і внесіть перші завдання для дитини. З таким підходом навіть завдання «прибратися у кімнаті» буде виконуватися з великим бажанням. 

Колаж бажань
Прикрашаємо стіну і вчимо дитину йти до своїх цілей і бажань. Візуалізуємо її мрії і заодно креативно проводимо час, шукаючи необхідний матеріал та вирізаючи потрібні форми.

Панно з природних матеріалів

Знадобиться: кольорові крупи (насіння, боби, макарони); клей ПВА з пензлем; картон високої щільності; ескіз для картини; фарбувальні склади з китицями. Крупи і зерна – це найдоступніші матеріали для рукоділля. Далі потрібно намалювати від руки і перенести на картон відповідний ескіз. Зробити це можна, наприклад, за допомогою трафарету. Необхідно нанести тонкий клейовий шар на ділянку малюнка, а потім присипати крупу кольору, відповідного картинці. Важливо! Пам’ятайте про те, що повноцінне висихання клею ПВА триває близько 2-3 годин, тому потрібно обов’язково почекати даний час.

Шановні батьки, дітям потрібна и ваша увага, и час зробити щось самостійно. Тому давайте власним дітям можливість відчувати себе поруч з вами особистістістю. В першу чергу, це стосується свободи вибору та особистого простору. Для того щоб не набриднути один одному, давайте собі відпочинок від хатніх справ і читайте лише позитивні новини!

 

Рекомендації для батьків на час карантину в зв’язку з поширенням  коронавірусу:

Чого не варто робити батькам:

- різко починати виховувати або «перевиховути» своїх дітей. Це лише забере сили, здоров'я, час та може погіршити відносини в умовах карантину;

- примушувати дітей «використовувати час з користю, не байдикувати», тобто робити те, що здається за потрібне вам. Варто пам’ятати, що завдяки бездіяльності великі ідеї, поховані в несвідомому, отримують шанс проникнути у свідомість;

- в жодному разі не варто зводити нанівець хвилювання дітей такими «Заспокійливими» висловлювання, наприклад «Знайшов, про що переживати», «Тебе це взагалі не стосується, йди, пограйся», а замінити на: «Я розумію, що ти боїшся», «Я бачу, що тобі сумно, я тебе розумію»;

- не варто обговорювати в присутності дітей невтішні сценарії, деталізуючи подробиці;

- не слід переглядати безкінечно фільми про віруси, хвороби, апокаліпсис, які лише підійматимуть рівень тривоги й страху. Краще подивіться комедію чи мультики з дітьми.

Що можна зробити, щоб уберегти себе та корисно і безпечно провести час вдома з дітьми, в умовах ізоляції?

Ось декілька порад:

- Треба пояснювати все так, як є - слід пам’ятати, що ізоляція - це стрес як для дорослих, так і для дітей; пояснити, що боятись - це нормально. Страх - емоція, яка дозволяє уберегти людину від життєнебезпечних вчинків. Надавши дитині інформацію про коронавірус, відповідно до її віку, ви зменшите її страх!  Що є небезпечне захворювання, а карантин для того, щоб воно менше поширювалось, щоб ми могли про себе подбати. Також можна дуже спокійно прив’язати пояснення до подібних періодів в попередні роки, коли теж діти йшли на карантин.

- Дотримуватись інформаційної дієти — достатньо раз в день подивитися новини для того, щоб бути в курсі дійсно важливих подій. обмежте контакти людей в соцмережах, від яких ви отримуєте інформацію про карантин, його перебіг, актуальний стан. Оберіть для себе декілька авторитетних осіб чи джерел від яких іде суха, фактична інформація, без зайвого аналізу ситуації та особистісних оціночних суджень.

- Режим. Необхідно разом з дитиною прописати план дня. І у дні повинно бути не лише навчання. Окрім навчання, потрібно виділити час для фізичної активності, вільної гри, спланованих прийомів їжі, для релаксу і для нудьги. Обов'язково в цей час мати час і місце відпочинку на самоті. Було б добре написати список того, що важливо робити разом з дітьми.

- Відслідковуйте свої почуття. Коли діти і батьки знаходяться в обмеженому просторі досить довгий час, закономірно що виникає дуже багато різноманітних ситуацій, на які ми так чи інакше реагуємо. Дуже важливо в цей момент зрозуміти які саме у вас почуття – страх, злість, тривога, лють, роздратування чи інше і відчути що саме їх викликало. Оскільки, може відбутись підміна почуттів, коли, наприклад, ви можете злитись на підвищення курсу валют і через це сильно накричати на дитину за розлиту воду. Намайгайтесь розмежовувати, які саме почуття і до кого чи чого, ви відчуваєте. Краще обговорити з дітьми почуття.

- Організуйте дітям ігрову діяльність. Під час карантину можна пограти в різні навчальні ігри або розважальні.

- Підтримуйте свій ресурс. Насправді батьки легко можуть взаємодіяти зі своїми дітьми, якщо мають на це ресурс і є наповнені. І тут головне зрозуміти, що в даний період ізоляції не всі ваші дії повинні мати якийсь сенс. В звичайному ритмі ми звикли ставити перед собою певні завдання, виконувати їх і від цього отримувати енергію. Наразі ситуація змінилась – необхідно навчитись отримувати задоволення від процесу, а не від результату. Дозвольте собі робити щось без конкретної цілі. Спробуйте зрозуміти, що підходить більше для вас – перегляд фільмів, рукоділля, читання книг, онлайн-навчання, фізичні вправи.

- Допомога підліткам. Підліткам варто допомогти розібратися в інформації, з якою вони стикаються, навчити визначати факти та фейки.

- Права та обов'язки. Розділити права та обов'язки кожного члена сім'ї на час карантину, незалежно від віку.

- Спілкування. По можливості організувати звичне для дитини й для себе спілкування, розваги та гуртки в онлайн режимі.

- Ранкова зарядка. Сімейна ранкова зарядка допоможе зняти стрес.

Здоров’я всім!

 

Адаптация пятиклассников: помощь детям со стороны родителей.

Переход ученика из начальной школы в среднюю школу совпадает со своеобразным концом детства - стабильным периодом развития в жизни ребенка. В пятом классе ребенка ждет новая система обучения: классный руководитель и учителя-предметники, преподающие новые дисциплины в разных кабинетах.

Одни пятиклассники гордятся тем, что повзрослели, и быстро втягиваются в учебный процесс, а другие переживают изменения в школьной жизни, и адаптация у них затягивается. В такой период дети нередко меняются - тревожатся без явных на то причин, становятся робкими или, наоборот, развязными, слишком суетятся. Как результат - у ребят снижается работоспособность, они становятся забывчивыми, неорганизованными, иногда у детей ухудшаются сон и аппетит. Эти простые рекомендации помогут Вам наиболее безболезненно преодолеть этот непростой период.

 Как справиться с гневом?

Наверное, нет такого человека, ко­торому было бы легко справляться со своим гневом, и научиться этому не значит, что вы научитесь никогда не злиться, гнев порой может быть полезным. Возмож­но, вам не нравится взрываться, таить гнев или говорить людям обидные ве­щи, но вам не удастся избежать само­го чувства гнева. Поэтому вопрос за­ключается в том, как научиться лучше выражать свой гнев. Что можно сде­лать, когда наступает этот момент?

 Рекомендации родителям первоклассников.

Сегодня нам хочется обратиться к самым, пожалуй, счастливым родителям – родителям первоклассников – с такими словами: "Дорога наша жизнь, но дороже детей нет ничего". Так давайте остановимся на некоторых важных аспектах воспитания в адаптационный период.

 Как уберечь ребенка от насилия.

В жизни человек встречается не только с добром, но и со злом, приоб­ретает не только положительный, но и отрицательный опыт.
Добро лечит сердце, зло ранит тело и душу, оставляя рубцы и шрамы на всю оставшуюся жизнь. Запомните эти простые правила в нашей непростой жизни...

 

Агрессивность детей

Детская агрессия (от лат. aggredi - нападать)- любая форма поведения, нацеленного на оскорбление или причинение вреда другому живому существу. Условно агрессию у детей делят на враждебную - имеет единственную цель - причинение вреда, и инструментальную - с ее помощью человек добивается чего-либо…

Почему дети врут?

Большинству родителей мелкая ложь ребенка не покажется серьезным проступком. И все же она заставляет взрослых задуматься над некоторыми важными вопросами, и первый из них: "Как поступить с обманщиком?" Многие теряются, разрываясь от противоречивых чувств: гнева и вины, отвержения и ответственности, желания наказать ребенка и одновременно проигнорировать обман. Когда первоначальные чувства угасают, и появляется разочарование, неизбежны и другие вопросы: "Может, я виноват?", "Как сохранить доверие ребенка и поощрить правдивость, не вторгаясь сверх меры в его автономный мир?"

Семь правил поведения отцов

Как вести себя отцу с ребенком? Предлагаем вашему вниманию советы психолога для отцов!

Памятка родителю от ребёнка

Как правильно воспитывать ребёнка? Как не допустить ошибок в воспитании своего ненаглядного чада? Любопытно было бы узнать, как на эти глобальные вопросы ответил ваш малыш! Думаю предположительно они звучали примерно так…

Проблемы переходного возвраста

Часто встречается, что дети в переходный период врут, грубят, задираются со сверстниками, а также можно услышать матерные слова, частые разговоры о сверстницах, о чрезмерном увлечении играми на ПК и многое другое. Родители жалуются, что заставить ребенка сделать уроки без боя невозможно.

 Ленивый ребенок

Что делать, если у вас ленивый ребенок? Помогут наши советы, если ваш ребенок ленится!Вообще, первое, что нужно сделать, встав перед фактом чужой лени, - это расслабиться и не сильно давить на педали. Иначе отношения испортишь, а воз останется там же, где стоял…

Поради Девіда Льюїса  щодо розвитку обдарованої дитини

 

 

Управління освіти Сєвєродонецької міської військово-цивільної адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області

ЛОІППО СЕРТИФІКАТИ

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Архів записів
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites

  • Copyright MyCorp © 2024
    Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz